Je li moguće da se i zbog ovog debljamo?

Ako ste bombarirani porukama o krizi, velika je vjerojatnost da će vas vlastiti instinkt za preživljavanjem uvjeriti da je sad pravo vrijeme da jedete visokoklaročnu hranu.

U teškim gospodarskim krizama konzumira se više visokokalorične hrane, tvrdi nova studija objavljena u časoposu Psychological Science. Ukratko, gadna vremena potiču ljude da jedu jaču hranu, a kad smo konstantno hranjeni vijestima o krizi i teškoj ekonomskoj i gospodarskoj situaciji, to nas potiče da jedemo kaloričnije namirnice.

‘Sada, kada nam je poznato da takve vrste poruka potiču ljude da traže više kalorija motivirani nagonom za preživljavanjem, za one koji žele zdraviji način prehrane bilo bi mudro da na neko vrijeme ne gledaju vijesti’, kaže Julino Laran, profesor marketinga na Sveučilištu u Miamiju na kojem je istraživanje provedeno.

Studija se sastojala od nekoliko eksperimenata. U jednom od eksperimenata sudionicima je rečeno da testiraju okus nove vrste M&M čokoladica – polovica ih je mislila da testiraju niskokaloričnu verziju, dok su drugi mislili da testiraju nove visokokalorične slastice koje su u oba slučaja bile iste. Znanstvenici su htjeli doznati koliko slastica će ispitanici konzumirati kada budu izloženi posterima koji su govorili o patnji i mukama, a koliko kad su bili okruženi posterima s neutralnim porukama. Oni koji su bili izloženi porukama o patnji tražili su više visokokalorilnih slastica.

Osim alarmantnih poruka još nas jedna stvar tjera da želimo visokokaloričnu granu – preskakanje doručka. Istraživanja su pokazala veću aktivnost mozga kao odgovor na visokokaloričnu hranu kod osoba koje su preskočile doručak, nego kod onih koji su pojeli jutarnji obrok, prenosi Huffington Post.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...