Bozanić: “Forsiranjem spolnog odgoja krše se vjerske slobode djece”
Katolička crkva ne odustaje od borbe protiv zdravstvenog odgoja. Tako je kardinal Josip Bozanić u razgovoru za službene stranice Zagrebačke nadbiskupije ponovno progovorio o toj temi rekavši da se u našoj javnosti preko medija uporno nastoji izokrenuti sam slijed događanja zataškavajući istinu o tome gdje je uzrok, a što su posljedice.
‘Pa nije valjda 4. modul zdravstvenoga odgoja izradila Crkva? Neki namjerno žele reagirati, naprimjer, poput roditelja koji bi, nakon što ga se suoči s problemom djeteta koje je upalo u porok droge, okrivljivao onoga tko je na to dobronamjerno ukazao, umjesto da se odgovorno zapita kako pomoći svome djetetu’, kazao je Bozanić.
Ako je problem u 4. modulu tog predmeta, smatra kardinal, onda treba stručno i argumentirano pristupiti spornom pitanju uvažavajući u otvorenom dijalogu sve koji su po Ustavu i zakonima pozvani dati doprinos za njegovo rješenje. ‘Dobiva se dojam da se uopće ne želi suočiti s argumentima i da se boji argumentirane diskusije o tom pitanju’, smatra on.
Nadalje, nastavlja nadbiskup zagrebački, u javnosti se s jedne strane banaliziraju teme sadržaja nametnutoga spolnog odgoja, dok se s druge strane uporno uvjerava da to nije najvažnije pitanje, jer da su u vrijeme rastuće nezaposlenosti puno važnija pitanja iz područja gospodarstva. ‘Međutim, vrijeme i slijed rješavanja pojedinih predmeta opet, što je i red, određuju oni kojima je povjerena vlast. Dobro je, naime, uočiti stanovite kontraste, dok se na gospodarskom planu pokazuje neuspjeh traganja za prihvatljivim putom napretka, na odgojnom se području povlače potezi ideološke naravi’, kazao je Bozanić.
Kardinal je mišljenja da je po pitanju odgoja nužno tražiti suglasje oko temeljnih vrijednosti i na tom je području nužna suradnja između škole i obitelji, koja jest i ostaje primarni čimbenik odgoja. ‘Ustav Republike Hrvatske u članku 63. kaže da roditelji ‘imaju pravo i slobodu da samostalno odlučuju o odgoju djece’. No pri ovakvom načinu uvođenja zdravstvenog odgoja, koji je problematičan u svojem 4. modulu, to izričito ustavno pravo nije poštivano. U tom je slučaju zakinuto pravo roditelja koji imaju pravo izražavati vlastita mišljenja glede vrijednosnog usmjerenja svoje djece u javnim školama’, prozvao je Bozanić.
Ne radi se, nastavlja, u prvom redu o odnosu Crkve i države, nego o odnosu državnih izvršnih vlasti i njezinih građana, u ovom slučaju roditelja, koji imaju posebna prava kad je riječ o odgoju svoje djece u javnim školama. ‘Žalosno je što se u našoj javnosti na više mjesta s omalovažavanjem, do mjere izrugivanja, govorilo o tom vlastitom pravu roditelja’, poručio je kardinal. Dodaje da se pitanja poput spolnog odgoja u školama ne rješavaju bez roditelja, bez konsenzusa roditelja, a škola ne smije raditi protiv volje roditelja. ‘Uistinu postoji opasnost da se forsiranjem takvog spolnog odgoja krši vjerska sloboda djece, roditelja, kao i nastavnika’, smatra kardinal Bozanić.
On dalje navodi da javna škola mora jamčiti odgojnu i vjersku slobodu i pluralizam, kao i slobodu savjesti svim svojim građanima, jer za odgoj i opće dobro nekonfesionalne vrijednosti ne smiju biti same po sebi prihvatljivije od kršćanskih vrijednosti. ‘Ne bismo trebali smetnuti s uma da se danas u modernim demokracijama iznova preispituje tumačenje laičnosti države’, podsjetio je crkveni velikodostojnik.
Na kraju se osvrnuo i, kako je rekao, na pogubnosti antropološke revolucije koja se protivi kršćanskoj antropologiji, kao i velikim monoteističkim religijama, kojih su pripadnici građani Hrvatske više od 90%. ‘Radi se o rodnoj ideologiji koja se svodi na to da spol više nije izvorna datost naravi koju čovjek treba osobno ispuniti smislom, nego društvena uloga o kojoj se samostalno odlučuje. Naime, čovjek niječe vlastitu narav i ne prihvaća je kao darovanu datost. Ta je ideologija u dubokoj suprotnosti s kršćanskom antropologijom koja se temelji na objavljenoj istini da je Bog stvorio čovjeka kao muško i žensko’, objašnjava Bozanić. Napominje da je ‘dvojnost muškoga i ženskoga sržna za ljudsko biće’ i poručuje da ako ‘nje nema, nego je dana na izbor, dolazi u pitanje i obitelj kao naravna datost, a djeca gube svoje mjesto, dostojanstvo i prava’.