Apple u pohodu na Kinu
Apple veliku priliku za daljnji rast prodaje vidi u kineskom tržištu. Potvrdio je to i Appleov direktor Tim Cook, koji je trenutno u drugom poslovnom posjetu Kini od preuzimanja uloge CEO-a kompanije.
Prema pisanju CNN-a, Cook je u razgovoru za kinesku novinsku agenciju Xinhua istaknuo da je Kina za Apple trenutno drugo po veličini tržište (prvo je, naravno, SAD), ali on vjeruje kako će s vremenom postati i prvo. Vremenski okvir u kojem bi se to trebalo dogoditi nije moguće procijeniti, no kinesko tržište, barem što se Applea tiče, u posljednjih nekoliko godina bilježi snažan rast osobito nakon početka prodaje iPhonea i iPada, tvrtkinih najpopularnijih uređaja.
Apple u Kini trenutno ima 11 vlastitih trgovina, a Cook objavljuje i nastavak znatnog investiranja u maloprodajni lanac te otvaranje velikog broja novih trgovina u narednim godinama. Razlog Cookovog trenutnog posjeta Kini primarno i je sastanak s vladinim službenicima, poslovnim partnerima te Appleovim kineskim zaposlenicima i kupcima, a razgovarao je i s direktorom China Mobilea, najvećeg svjetskog pružatelja mobilnih usluga prema broju pretplatnika. Potonji trenutno u ponudi nema iPhone, no na kineskom tržištu ga nudi konkurentni China Unicom.
Tim Cook nadodaje kako tvrtka u Kini ima smještenu većinu proizvodnje (misleći pri tom na Foxconnove pogone), nekoliko izvrsnih maloprodajnih lokacija te snažne poslovne partnere, tako da je ovo tržište vrlo, vrlo važno za kompaniju.