Zrilić: “Ostvarivi cilj – 10 milijuna noćenja”
Ciljevi marketinške politike u turizmu Turističke zajednice Zadarske županije u 2013. godini su povećanje fizičkog obujma turističkog prometa s procijenjenim rastom do 3 posto u dolascima i noćenjima, povećanje udjela turističkog prometa u predsezoni i podsezoni u odnosu na ukupni promet, povećanje dolazaka turista preko avioprijevoznika, daljnja afirmacija Zadarske regije kao snažne kamping destinacije, te destinacije kvalitetnog privatnog smještaja, nastavak i povećanje korištenja e-marketinga u ukupnoj promidžbi Zadarske županije kao i nastavak aktivnosti na izradi Glavnog plana razvoja turizma Zadarske županije – istaknuto je među ostalim na Skupštini Turističke zajednice Zadarske županije, koju su tijesnim kvorumom konačno uspjeli održati župan Stipe Zrilić i direktor TZ-a Zadarske županije Ivo Dunatov, piše Slobodna Dalmacija.
Usvajajući program rada za 2013. godinu istaknuta su očekivanja od 1.320.000 turističkih dolazaka i 9.450.000 turističkih noćenja, a vrlo brzo čak i 10 milijuna noćenja, čime bi se Zadarska županija svrstala u vodeće turističke regije Republike Hrvatske.
Obavljene zadaće
Govoreći o izvršenom planu za 2012. godinu, Dunatov je kazao kako dobar dio djelatnosti nije naveden u financijskom utrošku jer se odnosi na aktualno razdoblje od listopada do konca godine. Unutar skromnih sredstava, Turistička zajednica ipak je obavila zadaće i predstavila zadarsku županiju na 17 sajmova, isto toliko prezentacija, a ova je turistička sezona bila najuspješnija do sada, s tri destinacije u “klubu milijunaša” u broju noćenja, Zadra, Biograda i Vira.
Zadarska je županija po turizmu 4. u Hrvatskoj, s udjelom od 13 posto u broju noćenja, i ima najveće povećanje ove godine od svih turističkih županija, što dokazuje da je pronađen pravi put u razvoju turizma, rekao je Dunatov.
Branka Radman pitala je zbog čega nisu utrošene previđene donacije za poticanje kulturno-turističkih inicijativa u turizmu, te zašto nije niti kune utrošeno predviđenih sredstava na sufinanciranje programa u nerazvijenim turističkim područjima. Isto je tako Radman primijetila da se veliki dio sredstava (70 posto) utrošilo na sajmove, a samo 22 posto na promociju preko interneta što nije u skladu s trendovima u svijetu, a zanimalo ju je koliko se na osnovi broja noćenja može izračunati zarada u turizmu.
Dunatov je objasnio kako neke stvari nisu dobro planirane jer su se čekale odluke o načinu planiranja novog ministra turizma, pa se s planovima u određenom dijelu kasnilo. Također je naveo kako je Turistička zajednica dobila za svoj rad pozitivnu ocjenu Nadzornog odbora, kao i nadležnog ministarstva koje kontrolira rad turističkih zajednica.
Po obavljenom nadzoru zaključeno je kako nema nikakvih primjedbi na vođenje poslova Zajednice. Izvršenje i provedba Programa rada i financijskog plana je također u skladu sa zakonom, a povećanje fizičkog prometa i više od planiranog pokazuje da je Turistička zajednica Zadarske županije dobro odradila svoje programske zadaće, stoji u ocjeni Nadzornog odbora.