Nokia digitilizira ulice za izradu 3D interaktivnih mapa

Kada je svima postalo očito da je Apple zakazao sa svojim mapama za iOS 6 uređaje, bilo je pitanje dana kada će Google napraviti aplikaciju za iPhone koja će popuniti taj veliki nedostatak. No tada se umiješala finska tvrtka, koja je izdala lokacijsku cloud aplikaciju HERE prilagođenu za Appleove uređaje, što je na prvu loptu djelovalo pomalo neobično, obzirom da su ponudili proizvod vrijedan milijune dolara korisnicima svojeg velikog konkurenta u domeni mobilnih uređaja.

Ubrzo je svima postalo jasno kako je taj potez Nokiji omogućio da u miru nastavi svoj 25-godišnji biznis s mapama, a jedna od zanimljivih karakteristika HERE servisa je u sustavu koji omogućuje korisnicima da saznaju u kojim ulicama je gust promet, temeljem GPS podataka anonimno prikupljenih od uređaja korisnika (s mobitela i uređaja za satelitsku navigaciju).
Nokia sada taj sustav proširuje novom karakteristikom Living Maps, koja će omogućiti stvaranje “toplinskih mapa” prema podacima aktivnosti korisnika koji recimo negdje pretražuju Internet ili tweetaju sa svojim prijateljima u vezi restorana ili nekih drugih objekata.

“Na taj način moći ćemo generirati toplinske mape koje će prikazivati područja s aktivnostima koje bi vam mogle biti zanimljive”, kaže Cliff Fox, stariji potpredsjednik lokacijskih servisa Nokije. “Kada ste u nekom stranom gradu i ne znate u kojim se njegovim dijelovima nalaze najposjećeniji noćni klubovi, mi ćemo vam prikazati toplinsku mapu s tom vrstom aktivnosti”.

Pored toga Nokia također ulaže značajna sredstva u razvoj flote svojih True automobila, kako bi se oduprla Googleovim Street View vozilima.

True automobili su opremljeni vrlo preciznim kamerama i inertnim mjernim instrumentima koji mjere nagibe i visinske razlike svake ulice, što je vrlo zanimljiva karakteristika koja bi mogla omogućiti prijevozničkim tvrtkama da uštede na gorivu vožnjom po čim ravnijim rutama.

No jedna od glavnih stvari koje se nalaze u Nokijinim autima su Lidari, rotirajući senzori koji koriste 64 lasera za “hvatanje” 1,3 milijuna točaka digitalnih informacija tijekom svake sekunde vožnje.
“Laserske zrake se odbijaju od svih reflektirajućih površina, što nam omogućuje čitanje linija na cestama, uvid u točne položaje svih prometnih znakova, te snimanje svijeta u 3D”, kaže Fox, dodajući kako je to osnovna namjena sustava koji omogućuje kreiranje ulica digitalnom reprodukcijom pravog svijeta.

Stoga dok Google nudi panoramske fotografije, Nokia želi ponuditi računalno kreiranu inačicu planeta kombiniranjem podataka koje prikupe kamere i Lidari.

Za sada Nokia posjeduje 45 True automobila u SAD-u i Zapadnoj Europi, a iduće godine ih namjerava proširiti na 200, te istovremeno zaključuje pregovore s tvrtkom Earthmine koja također posjeduje svoja vozila za mapiranje.

Na kraju Fox kaže: “Jedna od zanimljivosti je i Natural Guidance sustav, koji omogućuje znatno prirodniju glasovnu pomoć pri navigaciji, pa će vam za razliku od drugih sustava, umjesto skrenite desno za 100 metara, reći skrenite desno iza crkve ili iza mosta”.

U svakom slučaju, očito je da se sprema rat lokacijskih usluga između Googlea i Nokije, a uz dolazak naočala s proširenom stvarnosti i automobila bez vozača, nitko ne može predvidjeti kako će se u budućnosti razvijati.

Feed me
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...