Lokalnim medijima iz gradskog proračuna isplaćeno pola milijuna kuna!
Poznato je kako se iz gradskog, ali i županijskog proračuna, za potrebe objave javnih natječaja, poziva i ostalih javnih objava, u lokalnim medijima isplaćuje pozamašna svota novca. Tako je, primjerice, Grad Zadar u 2012. godini isplatio skoro pola milijuna kuna za spomenute objave.
Tako su iznos od 452.920,50 kuna u neravnomjernim iznosima podijelili lokalne tiskovine i portali.
Portal Z NET, koji je u ovoj godini i promijenio vlasničku strukturu, dobio je 73.665 kuna za javne objave i natječaje. Portal 057info, pak, dobio je 9.230 kuna za iste poslove objave javnih natječaja. Portal Mega-media u prošloj je godini od Grada utržio iznos od 10.625 kuna, dok je, primjerice, 76.734 kuna proračunskog novca isplaćeno nakladniku VOX d.o.o. za objave u tiskovinama VOX i Zadarski regional. Nešto veći iznos, točnije 79.110 kuna isplaćeno je tjedniku Narodni list, dok je jedini dnevni list u našoj županiji, Zadarski list, utržio 97.393,85 kuna, što je zapravo i najveći iznos koji je isplaćen.
Službene novine Republike Hrvatske zaradile su 62.042,67 kuna proračunskih novaca za objave javnih natječaja i poziva, a tvrtka Media-ZD, za objave oglasa u Zdravstvenom vodiču iznos od 9.675 kuna.
U protekloj je godini Grad koristio i usluge press clipping, koje im je isporučivao obrt Media a za iste usluge izdvojili su 33.570 kuna.
Najčitanijem portalu – najmanje!
Zanimljivo je kako je portal eZadar, koji već dugi niz godina slovi za najposjećeniji lokalni medij, u protekloj 2012. godini iz gradskog proračuna na ime javnih natječaja i objava utržio svega 875 kuna, i to za dva natječaja objavljena u listopadu i studenom.
Dakle, jedini logični zaključak koji se može izvesti iz svega navedenog, svakako je kako je Gradu Zadru prilikom odabira medija u kojem će se objaviti natječaji i pozivi, najmanje važan doseg istog natječaja kao i broj osoba koji će isti pročitati, pa se slobodno može zaključiti da sama gradska uprava, zapravo, preferira neke od medija.
Kada smo prije nekoliko tjedana gradonačelnika Vrančića upitali na kojem se principu odabiru mediji u kojima će se oglasiti natječaji i pozivi, isti nam je odgovorio
– Gradska uprava donosi te odluke. Nastojimo pravedno to podijeliti, pa da svatko dobije jednak dio. Svaki put nekom drugome, konstatirao je tada Anteni Zadar gradonačelnik Vrančić. No, iz svega priloženog, evidentno je kako Vrančić, očigledno zatečen našim upitom, nije upoznat radom svoje uprave kao ni odlukama iste.
Dodajmo ovome kako ostali lokalni portali u vrijeme kada smo od Grada zatražili odgovor nisu imali nakladnike pa nisu ni mogli dobiti objavu natječaja, a medijska kuća Antena Zadar s Gradom nije surađivala, baš kao ni Slobodna Dalmacija ili ostali nacionalni mediji.