Koja je prava priča iza optužbi za plagiranje u slučaju reklama za pivo
Kad su se na Facebooku nedavno pojavile fotografije dvije gotovo identične reklame za crno pivo, mnogi su istog trena konstatirali da je riječ o očitom plagijatu. Naime, riječ je o kampanjama Osječke i Karlovačke pivovare, a obje su u svojim reklamama koristile isti slogan – “Nije sve tako crno” i gotovo identičan zlatni font.
Cijela situacija dobila je dodatno dimenziju nakon što se pretpostavilo da iza sporne kampanje Karlovačke pivovare stoji dizajnerski tim Bruketa & Žinić na čiju su adresu i dosad stizale slične pritužbe. Podsjetimo, prvi se slučaj dogodio s bombonima Kiki nakon što su dizajneri u svojim reklamama koristili istu pjesmu kao i Haribo.
Nakon toga uslijedile su i priče o plagiranju osječkog brenda “Lega-Lega”, ali u konačnici je sve završilo u pomirljivom tonu. Ipak, ove su dvije, gotovo identične reklame, očito ponovno “uzburkale strasti”.
Kontaktirali smo obje pivovare kako bi dobili jasniju sliku u tome što se dogodilo. Prvo se oglasila Karlovačka pivovara u čijem priopćenju stoji:
Karlovačka pivovara u svojoj marketinškoj komunikaciji vezanoj uz Karlovačko crno koristi isključivo slogan “Bolja strana dana” kao što se može vidjeti na materijalima koje vam šaljemo u prilogu.
Slogan “Nije sve tako crno!” bio je jedna od radnih verzija kada se osmišljavala marketinška kampanja. Agencija Bruketa&Žinić OM je surađivala na projektu, ali slogan „Nije sve tako crno“ nije bio njihov prijedlog.
Treba reći da u marketinškim rješenjima dolazi do sličnih ideja (primjerice, izreka “Nije sve tako crno” koristi se u različitim prigodama i u svakodnevnom govoru).
Činjenica je da se ta verzija pojavila na Facebooku, no čim smo saznali da je slogan već korišten odustali smo od njega. Samo materijali sa sloganom „Bolja strana dana“ nalaze se na tržištu, a što se tiče slike navodnog plakata koju ste nam poslali, nama se čini da bi to mogao biti interni dokument koji nije namijenjen u komercijalne svrhe.”
Kao što stoji i u priopćenju Karlovačke pivovare, Bruketa & Žinić OM ogradili su se od spomenute reklame, a u njihovoj izjavi jasno stoji: “Slogan ‘Nije sve tako crno’ nije rad reklamne agencije Bruketa&Žinić OM, niti ga je agencija ikada predložila svom klijentu Karlovačkoj pivovari. Agencija je za potrebe brenda Karlovačko crno predložila slogan ‘Bolja strana dana”, kojeg je klijent prihvatio i trenutno se koristi.
Iz Osječke pivovare stiglo je sljedeće priopćenje:
Slogan Osječkog crnog piva „NIJE SVE TAKO CRNO“ korišten je već od 2007.
Istina je da :
-od 2007.
Osječka pivovara d.d. koristi slogan NIJE SVE TAKO CRNO u marketinškoj komunikaciji Osječkog crnog piva prema potrošačima (autor slogana Goran Crnčić)
-2009.
Osječka pivovara d.d. ugovorno surađuje sa agencijom Bruketa i Žinić. Ista je agencija bila upoznata sa svim proizvodima Osječke pivovare d.d.i njima pripadajućim sloganima koji su do tada korišteni u marketinškoj komunikaciji prema potrošačima.
– 2012.
Trenutno je u tijeku marketinška kampanja Osječkog crnog piva NIJE SVE TAKO CRNO.
Osječka pivovara d.d. utvrdila je kako Karlovačka pivovara d.d. (koja ugovorno surađuje sa agencijom Bruketa i Žinić) koristi slogan NIJE SVE TAKO CRNO u marketinškoj komunikaciji za proizvod Karlovačko crno pivo.
Osječka pivovara d.d. šalje pismeno upozorenje Karlovačkoj pivovari d.d