Hoće li Facebook Messenger ubiti SMS?
Ovih je dana Facebook dodao novu karakteristiku u svoju Messenger aplikaciju za Androidtelefone, omogućujući korisnicima da više ne trebaju Facebook račun za korištenje servisa, već se mogu prijaviti upisivanjem svojeg broja telefona i imena, te na taj način besplatno slati poruke. Dakle moglo bi se reći da se više ne radi o konkurenciji drugim servisima za slanje poruka poput Appleovih i Googleovih, već karakteristici koja direktno pogađa SMS promet, odnosno teleoperatere koji na njima zarađuju.
Sve što vam treba je sama aplikacija, a potom kad pošaljete poruku nekom prijatelju koji je nema, on će dobiti link za preuzimanje i na taj način ući u “mrežu” korisnika ove usluge.
Na žalost, trenutno još ne možete isprobati kako to funkcionira, jer je usluga ograničena na Australiju, Indiju, Indoneziju, Južnu Afriku i Venezuelu, no Facebook kaže kako će ju brzo širiti na čitav svijet.
Mada zbog trenutne nedostupnosti usluge mi još ne možemo reći ništa konkretno o ozbiljnosti moguće prijetnje po SMS bisnis, već su počele rasprave stručnjaka u vezi toga, pa vam prenosimo nekoliko zanimljivih razmišljanja.
Facebookov direktor proizvoda Peter Deng nije direktno komentirao “opasnost” servisa poruka po SMS, već je samo izjavio: “Mi smo morali dati ljudima više od osnovnih sustava poruka koje posjeduju na svojim mobitelima”.
Njemački stručnjak Thorsten Trapp, suosnivač i CTO tvrtke Tyntec navodi kako bi bilo prejednostavno okaraktirizirati Messenger kao “oružje” protiv SMS-a.
“Novi Facebook Messenger koji funkcionira bez Facebook računa i e-mail adrese, od korisnika traži pristup preko imena i telefonskog broja. To je zapravo dobra vijest za teleoperatere, jer znači da će broj telefona koji se nalazi pod njihovom kontrolom opet postati važan. Pored toga, obzirom da se radi o integraciji Messengera sa SMS sustavom, to govori o tome da će u slučaju kada poruka neće moći biti dostavljena IP konekcijom, biti isporučena SMS-om. Shodno tome, obzirom da se očekuje kako će nova ekspanzija Facebook Messenger aplikacije povećati promet porukama, to će ujedno dovesti i do povećanja broja SMS poruka. Po tom scenariju, očekujem da će SMS uzeti za sebe veliki komad kolača”, kaže Trapp.
Forresterov analitičar Michael O’Grady također sumnja u “Facebook Messenger prijetnju”, te kaže: “SMS protokol je tu već 20 godina, a dizajniran je za one stare telefone koje smo nekoć davno posjedovali. Ti uređaji nisu posjedovali lokacijske karakteristike, ekran osjetljiv na dodir, bogati sustav komunikacija, pa ni kamere. Čak i s povećanjem alternativnih sustava instantnih poruka, SMS je i dalje ostao glavni konj za vuču na mobitelima, ostvarujući 14 posto povećanja SMS poruka poslanih 2011. u usporedbi s 2010. Stoga će možda 2017.godine SMS dominirati manje na tom tržištu ali sam gotovo siguran da će i dalje imati veliku ulogu“.
S druge strane, neki podaci baš i ne idu u prilog O’Gradyu i Trappu, jer usprkos povećanja korištenja SMS-a, prihodi teleoperatera prema nekim istraživanja ukazuju na malo drugačije stvari.
Prema istraživanju britanskog tržišta od strane tvrtke Ovum, teleoperateri su izgubili 8,7 milijardi dolara 2010. i 13,9 milijardi 2011., zahvaljujući upravo IP-baziranim sustavima tzv. “društvenog networkinga”.
U svakom slučaju, Facebook je malo zakuhao kašu teleoperaterima, a za očekivati je kako će i drugi igrači iskopirati njihovu nadogradnju u svoje servise poruka, pa će biti zanimljivo hoće li teleoperateri biti prisiljeni posegnuti za nekim drugim mjerama, poput povećanja cijena podatkovnog prometa, kako bi nadoknadili gubitke koje bi im eventualno stvorila manja zarada od SMS-ova.
Rekli bismo kako je Facebook na lijepi način čestitao 20. rođendan SMS-u.