Android kao Windowsi 21-og stoljeća
U vrijeme kad su svijetom definirala klasična stolna i prijenosna računala, Microsoftovi Windowsi nametnuli su se kao standardni operacijski sustav na ovakvim uređajima. Danas smo pak svjedoci tranzicije na mobilno računarstvo koje slijedi principe always-on i always-connected. Drugim riječima, s klasičnih PC-ja prelazimo na manje mobilne uređaje koji su uvijek uključeni i uvijek povezani s mrežom odnosno Internetom.
Kako kaže Eric Schmidt u intervju s novinskom agencijom Bloomberg, “Ovo je golema promjena u kontekstu platformi; poput one od prije 20 godina kada je bilo pitanje Apple ili Microsoft. Prilično je jasno da mi pobjeđujemo u ovom današnjem ratu platformi.”
Krajnji korisnici aktiviraju oko 1,3 milijuna uređaja temeljenih na Androidu svaki dan i premda je Appleova iOS platforma i dalje dominantna kada je riječ o tabletima, Android je broj jedan na tržištu smartfona. Brojni tržišni analitičari sa sigurnošću tvrde da Googleu neće trebati dugo da u suradnji sa svojim partnerima kao što je primjerice Samsung počne dominirati i na tržištu tableta.
Tajna uspjeha Googlea bez sumnje je činjenica što svoj Android OS ne prodaje niti mu partneri trebaju plaćati tantijeme za prodaju uređaja na koje je Android instaliran. Poslovni model Googlea svodi se, kako kaže i sam Schmidt na okrupnjavanje tržišta – “Osnovna strategija je napraviti veći tržišni kolač. Na kraju ćemo završiti s nesavršeno kontroliranom i nesavršeno upravljanom većom tržišnom pitom koja je temeljena na otvorenim sustavima.” Iz većeg tržišta Googleu stižu i veći prihodi putem oglasa i drugih Internet servisa koje tvrtka naplaćuje (primjerice Google Apps za tvrtke).