Siromašni roditelji ne potiču završavanje srednje škole
Prema novoj analizi s australskog sveučilišta u Melbourneu, roditelji iz siromašnijih sredina manje potiču svoju djecu na završavanje srednje škole. U Australiji trenutno 6 od 10 djece iz obitelji s niskim socio-ekonomskim prilikama završi srednju školu, dok svoje srednjoškolsko obrazovanje završava 90% školaraca iz imućnijih obitelji.
Voditelj istraživanja dr. Cain Polidano, iz Instituta za primijenjenu ekonomiju i društvena istraživanja u Melbourneu, kaže da pri tome stavovi roditelja imaju ključnu ulogu.
“Razlike u aspiracijama roditelja prema obrazovanju vjerojatno su najvažniji čimbenik koji objašnjava razlike u stopi završavanja srednjoškolskog obrazovanja”, rekao je Polidano.
Prema rezultatima istraživanja, ne samo da manje siromašnih učenika planira završiti srednju školu (76% u odnosu na 90% imućnih učenika), nego oni ne vjeruju ni da njihovi roditelji žele da oni završe školu (58% naspram 73%).
“Što je još važnije, vjerojatnije je da će roditelji s nižim primanjima dati prednost stručnim tečajevima – koji kao preduvjet za pohađanje nemaju završenu srednju školu – pred sveučilišnim obrazovanjem”, kaže dr. Polidano. “Stoga će ti roditelji vjerojatno spremnije pustiti svoju djecu da napuste školu. Čini se da mnogi roditelji nisu svjesni kako više od 95% škola danas nudi svoje vlastite strukovne tečajeve.”
Procjenjuje se da su razlike u kvaliteti između škola (uključujući resurse, upravu, nastavnike i polaznike) relativno nevažne u objašnjavanju razlike u stopi završavanja školovanja između siromašnih i imućnih učenika.
Međutim, studija je otkrila kako visokokvalitetni nastavnici potiču socijalno ugrožene učenike da ostanu u školi, ali da imaju slab utjecaj na zadržavanje drugih učenika u školi.
“Ovi rezultati naglašavaju osobitu važnost nastavnika u promicanju pozitivne kulture učenja u školama s niskim socio-ekonomskim standardom gdje školski uspjeh možda nije mjerilo uspjeha među učenicima i njihovim roditeljima”, kaže dr. Polidano.
“Ovi bi rezultati trebali pomoći školama i političarima da se više fokusiraju na smanjenje razlike u stopi završavanja srednje škole kod učenika s niskim socio-ekonomskim standardom, što je od vitalnog značaja za smanjenje nejednakosti u pruženim mogućnostima za društveni razvoj i napredovanje.” piše Znanost.com