Kalmetina u mraku i pretrčavaju je – ovce!
![](https://i0.wp.com/www.antenazadar.hr/wp-content/uploads/2012/10/Kalmetina-002.jpg?fit=940%2C623&ssl=1)
Spoj brze ceste popularno zvane Kalmetina sa Zadrom, jedna je od najopasnijih prometnih točaka na kojoj su se već događale prometne nesreće, neke i sa smrtnim posljedicama. S obzirom da je Jadranska cesta na tom dijelu cjelovito rekonstruirana prije nekoliko godina, a izgrađena je i potpuno nova cestovna infrastruktura prema budućoj luci Gaženica, to je trebao biti siguran i moderan prometni čvor.
Umjesto toga, spomenuta je dionica nesigurna, zapravo vrlo opasna, i slovi kao mjesto gdje se događaju česte prometne nezgode u Zadru. Izvedena je s previše nelogičnih zakrivljenja, a prometna signalizacija je postavljena na zbunjujući način, piše Slobodna Dalmacija.
Zadnjih dana, upozorio nas je jedan vozač koji svakodnevno putuje iz Zadra na posao u Benkovac, spoj Zadra s Kalmetinom potonuo je doslovno u mrak – javna rasvjeta ne radi, pa je sada u tmini ovaj prometni čvor postao još opasniji nego inače.
Nema stalnog održavanja
– Možda se nešto pokvarilo s rasvjetom, moramo vidjeti što se dogodilo. Taj dio spoja s Jadranskom magistralom još nije dovršen jer je luka Gaženica u izgradnji.
Rasvjeta na nadvožnjaku je zbog toga bila isključena jer se obavljalo neko prespajanje vodova prema Gaženici. Je li nakon toga došlo do nekog kvara, moram utvrditi – kazao nam je voditelj tehničke službe Hrvatskih cesta u Zadru Ante Šarić.
Osim problema s infrastrukturom, Hrvatske ceste, koje su nadležne za prometnice na tom dijelu, imaju i stalni problem sa – stadima ovaca.
– Pastiri stada čuvaju u blizini prometnice i raskrižja pa imamo dosta pritužbi vozača na opasne situacije.
Iako je brza cesta opremljena ogradom, nemamo stalne ljude na održavanju kao autocesta A1, pa se zna dogoditi da u usjeku oštete i probiju ogradu, te ovce puste na prometnicu. Iako smo apelirali na ljude da to ne čine, morat ćemo ubuduće prijaviti sve te slučajeve jer se nitko ne obazire na upozorenja – ističe Šarić.
Kada se konačno dovrši luka Gaženica, i prometna infrastruktura dobit će konačni izgled i funkciju, te bi ovakvi slučajevi trebali postati prošlost, uvjerava nas Šarić. Samo što se do tada također treba voziti, a sadašnje je stanje na tom dijelu jedne od najprometnijih gradskih ulica – vrlo opasno.