Urednik Netokracije u lovu na hrvatske start-upe

Najbolji domaći projekt ću slati izravno u finale natjecanja za novac investitora, kaže Hrvat kojeg su bugarski ulagači odabrali kao skauta za područje Hrvatske.

Bugarski investicijski fond Eleven, koji raspolaže s 12 milijuna eura kapitala (oko 90 milijuna kuna) i u portfelju već ima 11 investicija u početničke tvrtke, odabrao je Ivana Brezaka Brkana za skauta za područje Hrvatske.

Uz Ivana, odabrani su Bogdan Iordache, koji će pokrivati Rumunjsku te Vukašin Stojkov, koji će biti zadužen za Srbiju

 

Za početak, pitali smo Ivana što će konkretno biti njegov posao.

Ono što ću raditi kao skaut nadovezivat će se na ono što inače radim, a to je otkrivanje, praćenje i pomaganje tehnološkim start-upima. Radi se o tvrtkama kojima treba s jedne strane u većini slučajeva relativno simboličan kapital te još bitnije znanje i veze prema klijentima ili partnerima kako bi ispunile svoj potencijal.

Ukoliko nabasam na start-up koji bi imao koristi od Elevenovog akceleratora, povezat ću ih. Najbolji start-up u određenom periodu iz Hrvatske ću poslati izravno u finale Elevena, na koje se inače javlja nekoliko stotina tvrtki širom Europe.

Na što ćeš se fokusirati?

Na timove koji su pokazali potencijal da nešto zaista i naprave. Svi imamo ideje, mislimo da smo najbolji i sve možemo, ali samo će onaj koji proda nešto za tih prvih 500, 1000 ili 5000 kuna pokazati da zaista nešto može učiniti i bez tuđe pomoći.

Fokusirat ću se stoga na traženje tvrtki koje pokazuju toliki potencijal da je jasno da im samo treba određen kapital te pomoć poput Elevenove da bi dalje mogli sami. Radi se u većini slučajeva o B2B tvrtkama koje se čak ukoliko i ne odu u SAD mogu širiti po europskim tržištima – u ‘najgorem’ mogućem slučaju.

Što smatraš najvećim izazovom?

Naći tvrtke koje mogu uspjeti u 10 godina i bez Elevena ili nekog inkubatora. Ako takve pošaljete u akcelerator i date im kapitala, napravit će čuda.

Na žalost, njih je najmanje i u većini slučajeva će se vjerojatno raditi o tome da se njihov tim opremi potrebnim kadrom. U dosta slučajeva vidimo kako su ili isključivo tehnički ili isključivo poslovni timovi, a za iskorištavanje akceleratora poput Elelevena treba oboje.

Kakve projekte Eleven traži? Koju razinu ulaganja možemo očekivati?

B2B i B2C tvrtke s potencijalom za jasna tržišta. Projekti koji ne znaju tko su im kupci, bilo direktni ili indirektni, nema što tražiti u Elevenu, kao ni tehnologije koje pokretači ne znaju kome pozicionirati.

Prije toga trebaju naći osobu koja će se baviti netehničkim dijelom: marketingom, poslovanjem; jer jedino su takve tvrtke spremne za stvarni rast i iskorištavanje razvijenih proizvoda ili tehnologija.

Poput drugih investitora: tim je najvažniji. Iskustvo, suradnja i poslovna te tehnička spremnost stvaraju tim koji se može uhvatiti raznih projekata i realizirati ih. Koliko god možda to jednostavno i prosto zvučalo, američki kolege bi jednostavno rekli ‘a team that can get s*t done’.

Eleven investira fiksno 25 tisuća dolara (oko 142,5 tisuće kuna) za tri mjeseca akceleracije za manjinski udio u tvrtki te dodatnih 25 tisuća dolara za još tri mjeseca.

Moguća je dodatna seed investicija od 150 tisuća dolara (oko 855 tisuća kuna) ukoliko tim pokaže da ima potencijal te spajanje s Springboardom ili Google Venturesom za ozbiljnije brojke. Najbitniji dio te investicije su mentori koji dolaze iz SAD-a, Velike Britanije te cijele srednje Europe.

Što preporučaš domaćim start-upima? Kako da pripreme projekt za tebe? Kako te mogu kontaktirati? Što mogu očekivati?

Mogu me kontaktirati na email [email protected] te putem Twittera na @ivanbrezakbrkan. Preporučam im da pretraže internet za primjere ‘deckova’, odnosno prezentacija drugih start-upa, dostupnih na njihovim blogovima, servisima poput Slidesharea i tako dalje.

Najbitnije je prezentirati problem, rješenje, tim i koji su im koraci prema uspjehu – ukupno maksimalno 8-10 slideova što se tiče decka, ali najbitnije je da imaju demo ili primjer rješenja uz objašanjenje od nekoliko rečenica koje pokazuje problem, potencijalno tržište, kako će na njemu nastupiti i kako misle zaraditi.

Na kraju krajeva, bitno je da se jave, jer kod većine start-upa vidim da se jednostavno boje sve dok ih negdje ne nađem i ne ‘natjeram’ da se opišu.

Feed me
Muzej Iluzija
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...