U Nauta Lamjani može odmah sutra raditi 100 ljudi
Svijetle vijesti dolaze iz Gortan građenja gdje je Reno Sinovčić osigurao dva milijuna kuna za otpremnine koje će radnicima biti isplaćene idući tjedan, a nakon Svih svetih započet će se s radom, rekao je Vedran Uranija pravni zastupnik i teritorijalni povjerenik Ureda SSSH Zadar Vedran Uranija, piše Zadarski list.
Gospodarstvo Zadarske žuapnije je na klimavim nogama. Računi 1.500 pravnih subjekata su trajno ili privremeno blokirani. Svijetle vijesti dolaze iz Gortan građenja gdje je Reno Sinovčić osigurao dva milijuna kuna za otpremnine koje će radnicima biti isplaćene idući tjedan, a nakon Svih svetih započet će se s radom, rekao je pravni zastupnik i teritorijalni povjerenik Ureda SSSH Zadar Vedran Uranija na tiskovnoj konferenciji održanoj u Domu sindikata na temu gospodarsko-socijalne situacije u Zadarskoj županiji.
Konferenciji su nazočili sindikalni predstavnici lokalnih tvrtki čije je poslovanje u poteškočama ili su u stečaju.
Uranija je na konferenciji dao prijedloge državnom vrhu kako ubrzati gospodarske reforme upravo u građevinskom sektoru.
– Građevinski sektor je lokomotiva izlaska iz recesije Hrvatske i zemalja EU, lokomotiva koja za sobom vuče usluge, trgovinu, prerađivačku industriju. Vlada radi na tome, ali ne dovoljno brzo. Predlažemo im da porezne dugove reprogramiraju ili stave na njih monitoring. Na taj način bi se deblokirali računi ovih tvrtki, kaže Uranija.
Brodogradnja je drugi sektor za koji Uranija traži jake i hitne poteze državnog vrha. Ispravno rješenje s Nautom Lamjanom rezultiralo bi otvaranjem preko 1.000 radnih mjesta.
– Tražimo da Vlada RH raspiše javni natječaj za davanje u koncesiju pomorskog dobra, a ne da se ona prepusti riječkoj tvrtki M – inžejering koja ima samo jednog zaposlenog. Na natječaju će se izabrati najpovoljniji ponuđač pa neka to bude Viktor Lenac ili netko drugi. U Nauta Lamjani može odmah sutra raditi 100 ljudi, a to je još 1.000 kod kooperanata.
Njegove riječi potvrdio je sindikalni predstavnik u Nauta Lamjani Mario Košta koji se osvrnuo i na rad stečajnog upravitelja Edvina Šimunova, inače i direktora gradskog prijevoznika Liburnija.
– Remontna brodogradilišta svugdje dobro rade osim u Zadru. Ovdašnji brodari imaju velike probleme jer sada za popravak broda moraju ići u Istru. U Lamjani se nalazi američka platforma koja mjesečno plaća 30.000 dolara, brodogradilište je spojeno na struju i vodu. Međutim mi smo prepušteni hobiju. U svijetu ljudi iz hobija uzgajaju kanarince ili sakupljaju markice, a mi smo ovdje izmislili hobi stečajni upravitelj, kaže Košta.