Savjetnici za monetizaciju autocesta traže od 50,8 do 86,2 milijuna kuna
Na natječaj za izbor savjetnika za monetizaciju autocesta javilo se osam ponuđača, među kojima su ugledne svjetske i domaće konzultantske tvrtke i banke. Za savjetničke poslove ponuditelji traže između 50,8 i 86,2 milijuna kuna, a prilikom izbora ponuđača cijena neće biti jedini uvjet. Konačnu odluku o tome tko će u izraditi model po kojem ćemo autocestovnu mrežu dati u koncesiju možemo očekivati sredinom prosinca.
Najskuplja je zajednička ponuda Goldman Sachsa i Interkapital vrijednosnih papira teška 86,2 milijuna kuna. Najpovoljniju cijenu, 50,8 milijuna kuna, ponudili su Erste Group Bank, Delloite i Wolf Theiss Rechtsanwalte.
Na natječaj su se još javili N. M. Rotchild London (70 milijuna kuna), BNP Paribas Pariz (70,3 milijuna kuna), Macquaire Capital Europe London (71,5 milijuna kuna), te konzorciji Zagrebačka banka i J.P. Morgan (66,7 milijuna kuna), Lazard Freres Pariz i Watson Fartey i Williams Pariz (60,2 milijuna kuna) te odvjetničko društvo Bardek, Lisac, Mušec, Skoko, Šarolić, CMS Beč i Ekonomski institut Zagreb (78,6 milijuna kuna).
‘Prilikom odabira ponuđena cijena neće biti jedini uvjet. Povjerenstvo će voditi računa o različitim elementima ponuda i na temelju utvrđenih kriterija izabrati ekonomski najisplativiju’, istaknula je Marija Hrebac, predsjednica povjerenstva na današnjem otvaranju ponuda.
Ponude će se vrednovati u narednih 45 dana, a konačnu odluku donijet će ministar Siniša Hajdaš Dončić. Nakon odluke ponuđači će imati rok od 15 dana za žalbe.
Glavna zadaća savjetnika bit će izrada više modela monetizacije autocesta od kojih će Vlada izabrati najpovoljniji. Savjetnik bit će zadužen i za financijsko, pravno, tehničko i marketinško savjetovanje.
Vladajući se nadaju da će od koncesije jednokratno dobiti 2,5 do 3 milijarde eura, čime bi djelomično pokrili dugove HAC-a i Autoceste Rijeka – Zagreb koji ukupno iznose četiri milijarde eura.
Usto, HAC više ne bi dobivao novce od naknade na benzin, nekih 200 milijuna kuna godišnje, već bi se ta sredstva usmjerila u investicije.