Postoji li hrvatski proizvod koji je kvalitetan i jeftin?
Nadavno je jedan trgovac s Dalekog Istoka postavio pitanje: “Koji je hrvatski proizvod kvalitetan i jeftin?” Nije to bio nikakav službeni upit, radilo se o čistoj znatiželji trgovca koji zaista može otvoriti neka vrata na velikom tržištu. Nitko mu na njegovom turističkom putovanju Hrvatskom nije mogao preporučiti proizvod kojega može plasirati.
Dalmacija News je isto pitanje uputio Hrvatskoj gospodarskoj komori. Iz HGK-a kažu da na globalnom tržištu postoji mnogo proizvođača koji nude jeftine i kvalitetne proizvode, a kada se uz to uzmu u obzir svi troškovi proizvodnje hrvatskim je proizvođačima jako teško konkurirati na globalnom tržištu.
– Da bi se uspjeli probiti na jeftinija tržišta, poput kineskog, hrvatski proizvođači trebaju ponuditi tradicionalne proizvode koji imaju povijesnu priču, tradicionalan i jedinstveni dizajn i kvalitetu. Primjerice, Kinezi proizvode godišnje vrlo veliki broj kravata, no Croata kravate su jedinstvene i tom tržištu zanimljive upravo zbog svog tradicionalnog dizajna te priče koja se veže uz povijest kravate i činjenicu da je kravata upravo hrvatski izum – kaže Barbara Budanec iz Hrvatske gospodarske komore.
Napomenula je kako za određene hrvatske proizvode postoji sve veći interes trgovaca iz Kine te da se njihovo tržište može osvojiti tradicionalnim proizvodima premium kvalitete, gdje nije naglasak na količini proizvoda jer hrvatske tvrtke kapacitetima svoje proizvodnje teško mogu zadovoljiti količinske potrebe tako velikog tržišta.
– Veliki potencijal imaju i hrvatska vina, što se može vidjeti i na uspješnom primjeru hrvatske tvrtke Badel 1862. Badel 1862. je zajedno s kineskom tvrtkom Tadee Holding Group Co. Ltd. osnovao zajedničko trgovačko društvo u Kini s ciljem prodaje hrvatskih vina na tom tržištu – istaknula je Barbara Budanec.